Dit barns hverdag

Dit barns hverdag starter med at gå op i SFO’ens garderobe, hvor det bliver modtaget af en voksen, der står med indkrydsningstavlerne. Herefter kan man vælge om man vil spise en forfriskning i køkkenet eller om man vil lege. Det kan være hallen eller bålhytten er åben? Måske en tur ned på multibanen og spille en fodboldkamp? Eller skal der mon kreeres noget i Krea? Det kan også være at en tur på Moon Cars i skolegården kunne være sjovt? Og måske der graves og bygges i sandkassen. Ofte kan der også være en hule i en af hjørnerne, der skal forfines. Eller muligvis er det den ugentlige dag, hvor dit barn skal have SFOsjov?
Nedenfor kan du se hvor dit barn kan boltre sig i vores SFO (tryk på den hvide pil til højre for at se alle).

Billeder af børnenes forgangne uge lægges på vores intranet Viggo.dk.

SFOsjov er en rammesat og klasseopdelt aktivitet sammen med to voksne. Som oftest vil aktiviteten tage udgangspunkt i bevægelse, udeliv, kreative værksteder og ture ud af huset. Børnene har indflydelse på hvad de gerne vil lave, samt hvilke udviklingsområder de via legen vil arbejde med. Fx at være bedre venner. Udfra disse ønsker laver de to tilknyttede voksne en SFOsjov plan.
I SFOsjov lærer vi fx at acceptere hinandens forskelligheder og prøver personlige grænser af. Efter aktiviten evaluerer vi i fællesskab, hvor børnene får mulighed for at sætte ord på hvad de synes gik godt eller hvad vi kan blive bedre til næste gang.

Vi ved hvor meget energi børnene bruger når de er i skolen og efterfølgende i SFO’en og derfor vægter vi højt, at børnene får tilbudt en forfriskning når de kommer i SFO.
Forfriskningen består af alt fra frugt, suppe, minipizza, grønsager, mad over bål og meget andet. Vi har en sund kultur omkring vores forfriskning og opfordrer børnene til at smage, også på det de ikke har smagt før.
Til de børn der har allergier/intolerancer, er der mulighed for at spise det mad, der serveres eller medbringe sin egen mad.

Kontakt personalet for mere information.